Επικεφαλής της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού είναι η κα Παρασκευή Δραμαλιώτη.

 

Οργανόγραμμα

Γενική Γραμματεία Συντονισμού Οργανόγραμμα

 

Για την εκτέλεση της αποστολής της, η Γενική Γραμματεία Συντονισμού, σε συνεργασία με τις Υπηρεσίες Συντονισμού των αρμόδιων Υπουργείων:

α) Προτείνει και προγραμματίζει τις δημόσιες πολιτικές,

β) παρακολουθεί και συντονίζει την εφαρμογή των πολιτικών αυτών,

γ) διασφαλίζει την ενιαία και συστηματική αξιολόγηση των δημοσίων πολιτικών, μεταξύ άλλων, και με την παραγωγή και διάθεση στους φορείς της διοίκησης κοινής μεθοδολογίας αξιολόγησης εισροών, διαδικασιών, εκροών και αποτελεσμάτων τους, την παραγωγή και διάθεση δεικτών επίδοσης, τον καθορισμό προτεραιοτήτων και την επιχειρησιακή ωρίμανση αυτών, σύμφωνα με τον στρατηγικό σχεδιασμό της Κυβέρνησης, τη συλλογή, ταξινόμηση και ανάλυση πληροφοριών ανά πεδίο πολιτικής και την ανάδειξη των βέλτιστων πρακτικών πολιτικών και κυβερνητικού έργου, ανά Υπουργείο,

δ) οργανώνει, παρακολουθεί και συντονίζει δράσεις διαβούλευσης, δημοσιοποίησης και διάχυσης των ευρημάτων της αξιολόγησης των πολιτικών και του κυβερνητικού έργου,

ε) επιλύει τυχόν διαφωνίες μεταξύ των υπηρεσιών συναρμόδιων Υπουργείων,

στ) ελέγχει τη συμβατότητα των προτεινόμενων νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων με την κυβερνητική πολιτική,

ζ) εκπονεί και προτείνει στον Πρωθυπουργό και τους αρμόδιους Υπουργούς οριζόντιες πολιτικές που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα περισσότερων Υπουργείων,

η) συμμετέχει στον σχεδιασμό και την εφαρμογή της επικοινωνιακής στρατηγικής της Κυβέρνησης,

θ) παραλαμβάνει τα προτεινόμενα προσχέδια και σχέδια δράσης των οικείων Υπουργείων που προβλέπονται στην παρ. 1 του άρθρου 50 του ν. 4622/2019 και ελέγχει αυτά ως προς τη συμφωνία τους με τις κυβερνητικές κατευθυντήριες γραμμές, το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής των Υπουργείων αυτών, το Μνημόνιο Συνεργασίας που προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 70 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 34 του ν. 4484/2017 (Α’ 110), καθώς και ως προς τις επικαλύψεις που ενδεχομένως παρουσιάζονται και παρακολουθεί την εμπρόθεσμη και ορθή εφαρμογή τους,

ι) συντάσσει, από κοινού με τη Γενική Γραμματεία Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων, κατά τον λόγο αρμοδιότητας της καθεμιάς, το Ενοποιημένο Προσχέδιο και το Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής (Ε.Σ.Κυ.Π.) της παρ. 1 του άρθρου 49 και της παρ. 4 του άρθρου 52 του ν. 4622/2019, αντιστοίχως, καθώς και την Έκθεση Ρυθμιστικής Παραγωγής και Αξιολόγησης της παρ. 4 του άρθρου 50 του ιδίου νόμου,

ια) συντάσσει το πρότυπο σχέδιο δράσης Υπουργείου και το πρότυπο Ε.Σ.Κυ.Π., καθώς και τα λοιπά αναγκαία υποδείγματα και σχέδια εγγράφων, που προβλέπονται στην παρ. 5 του άρθρου 49 του ν. 4622/2019,

ιβ) από κοινού με τη Γενική Γραμματεία Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων, μπορεί να θέτει ετήσιους στόχους μείωσης ή εξορθολογισμού του ρυθμιστικού όγκου, βάσει των οποίων συντάσσεται ο τελικός ρυθμιστικός προγραμματισμός της Κυβέρνησης, σύμφωνα με το άρθρο 50 του ν. 4622/2019,

ιγ) αποστέλλει στις Υπηρεσίες Συντονισμού των Υπουργείων τις βασικές κυβερνητικές προτεραιότητες και στόχους ανά τομέα πολιτικής, όπως καθορίζονται από το Υπουργικό Συμβούλιο Προγραμματισμού και Αξιολόγησης Κυβερνητικού Έργου, καθώς και οδηγίες κατάρτισης των Σχεδίων Δράσης του επόμενου έτους,

ιδ) είναι αρμόδια για την οργάνωση και λειτουργία της Πολιτικής Επιτροπής Παρακολούθησης Δημοσίων Πολιτικών του άρθρου 55 του ν. 4622/2019 και παρέχει γραμματειακή υποστήριξη σε αυτή,

ιε) μεριμνά για την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων εφαρμογής των ρυθμίσεων, όπως αυτή προβλέπεται στο άρθρο 56 του ν. 4622/2019,

ιστ) παρακολουθεί τις φάσεις διαβούλευσης των νομοσχεδίων και αξιολογεί τα αποτελέσματά της,

ιζ) συμμετέχει, με στελέχη των Τομέων της, στις νομοπαρασκευαστικές επιτροπές που προβλέπονται στην παρ. 3 του άρθρου 63 του ν. 4622/2019 και

ιη) προετοιμάζει εισηγήσεις προς το Υπουργικό Συμβούλιο, σχετικά με τον προγραμματισμό και την παρακολούθηση της εφαρμογής του κυβερνητικού έργου.

 

3. Η Γενική Γραμματεία Συντονισμού διαρθρώνεται στις ακόλουθες υπηρεσιακές μονάδες:

α) έξι (6) Τομείς επιπέδου Διεύθυνσης, ως εξής:

αα) Τομέας Εσωτερικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δικαιοσύνης και Θεσμών,

αβ) Τομέας Παιδείας, Υγείας και Εργασίας,

αγ) Τομέας Εθνικής Άμυνας, Προστασίας του Πολίτη και Μετανάστευσης,

αδ) Τομέας Οικονομικών,

αε) Τομέας Ανάπτυξης, Επενδύσεων και Εξωστρέφειας και

αστ) Τομέας Φυσικών Πόρων, Αγροτικής και Αστικής Ανάπτυξης και Μεταφορών.

β) Αυτοτελές Τμήμα Διαχείρισης και Λειτουργίας Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος.

 

  1. Ο Τομέας Εσωτερικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δικαιοσύνης και Θεσμών διαρθρώνεται σε Τμήματα, ως εξής:

α) Τμήμα Πολιτικών για τη Δημόσια Διοίκηση και την Αυτοδιοίκηση,

β) Τμήμα Πολιτικών Ψηφιακής Διακυβέρνησης και

γ) Τμήμα Πολιτικών Δικαιοσύνης,

τα οποία ασκούν τις αρμοδιότητες της παρ. 2 στους αντίστοιχους τομείς πολιτικής.

 

  1. Ο Τομέας Παιδείας, Υγείας και Εργασίας διαρθρώνεται σε Τμήματα, ως εξής:

α) Τμήμα Πολιτικών Παιδείας,

β) Τμήμα Πολιτικών Υγείας και

γ) Τμήμα Εργασιακών και Κοινωνικών Πολιτικών,

τα οποία ασκούν τις αρμοδιότητες της παρ. 2 στους αντίστοιχους τομείς πολιτικής.

 

  1. Ο Τομέας Εθνικής Άμυνας, Προστασίας του Πολίτη και Μετανάστευσης διαρθρώνεται σε Τμήματα, ως εξής:

α) Τμήμα Πολιτικών Εθνικής Άμυνας,

β) Τμήμα Πολιτικών Ασφάλειας και Προστασίας του Πολίτη και

γ) Τμήμα Μεταναστευτικής Πολιτικής,

τα οποία ασκούν τις αρμοδιότητες της παρ. 2 στους αντίστοιχους τομείς πολιτικής.

 

  1. Ο Τομέας Οικονομικών διαρθρώνεται σε Τμήματα, ως εξής:

α) Τμήμα Δημοσιονομικής Πολιτικής και Εσόδων,

β) Τμήμα Οικονομικής Πολιτικής και Ρευστότητας της Αγοράς και

γ) Τμήμα Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας και Ιδιωτικοποιήσεων,

τα οποία ασκούν τις αρμοδιότητες της παρ. 2 στους αντίστοιχους τομείς πολιτικής.

 

  1. Ο Τομέας Ανάπτυξης, Επενδύσεων και Εξωστρέφειας διαρθρώνεται σε Τμήματα, ως εξής:

α) Τμήμα Εμπορίου, Βιομηχανίας, Έρευνας και Τεχνολογίας,

β) Τμήμα Ιδιωτικών και Δημοσίων Επενδύσεων και

γ) Τμήμα Εξωτερικών, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Τουρισμού,

τα οποία ασκούν τις αρμοδιότητες της παρ. 2 στους αντίστοιχους τομείς πολιτικής.

 

  1. Ο Τομέας Φυσικών Πόρων, Αγροτικής και Αστικής Ανάπτυξης και Μεταφορών διαρθρώνεται σε Τμήματα, ως εξής:

α) Τμήμα Υποδομών, Μεταφορών και Ναυτιλίας,

β) Τμήμα Ενέργειας, Περιβάλλοντος και Χωροταξίας και

γ) Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων,

τα οποία ασκούν τις αρμοδιότητες της παρ. 2 στους αντίστοιχους τομείς πολιτικής.

 

  1. Το Αυτοτελές Τμήμα Διαχείρισης και Λειτουργίας Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (Ο.Π.Σ.) έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

α) την αποτελεσματική λειτουργία, συντήρηση και αναβάθμιση του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος που χρησιμοποιείται για την παρακολούθηση του κυβερνητικού έργου τόσο σε επίπεδο λειτουργιών, όσο και σε επίπεδο λογισμικού συστήματος, βάσης δεδομένων και υποδομών,

β) τη διασφάλιση της αδιάλειπτης λειτουργίας του συστήματος (system continuity) και της ακεραιότητας των δεδομένων του (data base integrity),

γ) τον ποιοτικό έλεγχο των δεδομένων και πληροφοριών που εισάγονται στο σύστημα και την επεξεργασία των δεδομένων αυτών, για την υποστήριξη του Πρωθυπουργού και των αρμόδιων υπηρεσιών της Προεδρίας της Κυβέρνησης,

δ) τη διαχείριση δικαιωμάτων πρόσβασης στους εξουσιοδοτημένους χρήστες του συστήματος και την επίλυση τεχνικών ή λειτουργικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν αυτοί,

ε) την ασφάλεια του πληροφοριακού συστήματος έναντι μη εξουσιοδοτημένης πρόσβασης σε αυτό και χρήσης ή αλλοίωσης των δεδομένων του.