Μονάδα Διοικητικής και Οικονομικής Υποστήριξης
Τομέας Διοικητικής και Οικονομικής Υποστήριξης της Προεδρίας
Η Μονάδα Διοικητικής και Οικονομικής Υποστήριξης είναι υπηρεσία επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης και έχει ως στρατηγικούς σκοπούς την εύρυθμη διοικητική και οικονομική λειτουργία των υπηρεσιών που συναποτελούν την Προεδρία, σε συνεργασία με την αρμόδια Γενική Διεύθυνση του Υπουργείου Οικονομικών κατά το μέρος των αρμοδιοτήτων της τελευταίας, σύμφωνα με τις αρχές της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης.
Στην αρμοδιότητα της Μονάδας ανήκουν:
(α) η ρύθμιση θεμάτων που αφορούν το προσωπικό που απασχολείται με κάθε είδους εργασιακή σχέση στην Προεδρία της Κυβέρνησης, την υπηρεσιακή κατάσταση και τη διοικητική μέριμνα του εν λόγω προσωπικού,
(β) η οικονομική διαχείριση της Προεδρίας της Κυβέρνησης, η κατάρτιση και εκτέλεση του προϋπολογισμού της,
(γ) η εντολή και εκκαθάριση των αποδοχών, επιδομάτων, οδοιπορικών και εξόδων κίνησης και κάθε είδους αποζημιώσεων και λοιπών απολαβών του προσωπικού της Προεδρίας της Κυβέρνησης,
(δ) η τήρηση του πρωτοκόλλου και του αρχείου της Προεδρίας της Κυβέρνησης και η διανομή στις αρμόδιες υπηρεσίες των εγγράφων που απευθύνονται σε αυτήν. Κάθε υπηρεσία δύναται να τηρεί ίδιο αρχείο για τα θέματα της αρμοδιότητάς της,
(ε) η μέριμνα για την προμήθεια και συντήρηση πάγιων και αναλώσιμων υλικών, για την κατάρτιση και εκτέλεση συμβάσεων προμηθειών και εκτέλεσης εργασιών, για τη βελτίωση των συνθηκών στέγασης των υπηρεσιών της Προεδρίας της Κυβέρνησης και για τον εξοπλισμό, τη συντήρηση και την καθαριότητα των κτιριακών και λοιπών εγκαταστάσεων των υπηρεσιών αυτών,
(στ) η φροντίδα για την προετοιμασία και η εκτέλεση των προγραμματισμένων επίσημων γευμάτων, δεξιώσεων και κάθε είδους εκδηλώσεων,
(ζ) η μέριμνα για την ασφαλή λειτουργία των ηλεκτρομηχανολογικών, τηλεπικοινωνιακών, ηλεκτρονικών εγκαταστάσεων, των λειτουργικών συστημάτων, καθώς και του εν γένει εξοπλισμού της Προεδρίας της Κυβέρνησης.
Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού, Οργάνωσης και Προμηθειών
1.Επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού, Οργάνωσης και Προμηθειών είναι η αποδοτική διαχείριση και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού της Προεδρίας, η ορθολογική στελέχωση των οργανικών μονάδων της και η εφαρμογή ενός διαφανούς προγράμματος προμηθειών, με στόχο την αποτελεσματική λειτουργία των υπηρεσιών της.
- Η Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού, Οργάνωσης και Προμηθειών αποτελείται από τα εξής Τμήματα:(α) Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού, (β) Τμήμα Οργάνωσης και Διοικητικών Διαδικασιών και (γ) Τμήμα Προμηθειών.
- Το Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού έχει τις εξής αρμοδιότητες:
(α) Τη διαχείριση όλων των θεμάτων υπηρεσιακής κατάστασης των υπαλλήλων της Προεδρίας,
(β) τον χειρισμό των θεμάτων πειθαρχικού ελέγχου των υπαλλήλων της Προεδρίας,
(γ) την επεξεργασία των στοιχείων της τηρούμενης βάσης δεδομένων για τη σύνθεση του προσωπικού της Προεδρίας, την αποτίμηση και τον προγραμματισμό των αναγκών της σε ανθρώπινο δυναμικό, την υποβολή εισηγήσεων ως προς την κατάταξη του προσωπικού της και τη στελέχωση των υπηρεσιών της,
(δ) την ανάρτηση πράξεων αρμοδιότητας της Διεύθυνσης στο διαδίκτυο,
(ε) την ενημέρωση των φυσικών και ψηφιακών υπηρεσιακών φακέλων των υπαλλήλων, τη διασφάλιση της πρόσβασής τους σε αυτούς κατ’ αποκλεισμό μη εξουσιοδοτημένων ατόμων, (στ) τη μέριμνα για την εισαγωγική εκπαίδευση των υπαλλήλων της Προεδρίας, καθώς και τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης των υπαλλήλων,
(ζ) τον έλεγχο της παρουσίας των υπαλλήλων της Προεδρίας, (η) την έκδοση αποφάσεων που αφορούν στις άδειες των υπαλλήλων της Προεδρίας,
(θ) τη μέριμνα για την τήρηση των διοικητικών διαδικασιών για την υπερωριακή απασχόληση των υπαλλήλων της Προεδρίας,
(ι) την έκδοση αποφάσεων για τις μετακινήσεις των υπαλλήλων της Προεδρίας,
(ια) τη μέριμνα για θέματα προσωπικού των εποπτευόμενων από την Προεδρία νομικών προσώπων και
(ιβ) τον χειρισμό κάθε συναφούς θέματος.
- Το Τμήμα Οργάνωσης και Διοικητικών Διαδικασιών έχει τις εξής αρμοδιότητες:
(α) Τη συγκρότηση, σε συνεργασία με τις λοιπές υπηρεσίες της Προεδρίας, των υπηρεσιακών και πειθαρχικών συμβουλίων, επιτροπών, ομάδων εργασίας ή έργου και τον ορισμό εκπροσώπων της Προεδρίας σε συλλογικά όργανα, συνέδρια ή συμβούλια,
(β) τη μέριμνα για τη διεξαγωγή των αρχαιρεσιών για την εκλογή εκπροσώπων των υπαλλήλων στα υπηρεσιακά συμβούλια,
(γ) την εισήγηση και παρακολούθηση της εφαρμογής μέτρων για την απλούστευση διαδικασιών και τη διευκόλυνση της επικοινωνίας των πολιτών με τις υπηρεσίες της Προεδρίας,
(δ) τη μέριμνα για την ανάπτυξη σύγχρονων τεχνικών εργασίας για την αύξηση της παραγωγικότητας των υπαλλήλων της Προεδρίας,
(ε) τον χειρισμό οργανωτικών θεμάτων των υπηρεσιών της Προεδρίας και των εποπτευόμενων από αυτήν νομικών προσώπων, καθώς και την εισήγηση μέτρων εκσυγχρονισμού,
(στ) τη σύνταξη και υποβολή στον Γενικό Γραμματέα του Πρωθυπουργού ετήσιου απολογισμού της δράσης της Διεύθυνσης,
(ζ) τη σύνταξη και διαβίβαση του καταλόγου υπόχρεων προς υποβολή δήλωσης περιουσιακής κατάστασης,
(η) τη μέριμνα για την κατάρτιση, αξιολόγηση και τον ανασχεδιασμό περιγραμμάτων καθηκόντων και προσόντων των θέσεων εργασίας του προσωπικού της Προεδρίας, σε συνεργασία με τους Προϊσταμένους των οργανικών μονάδων της,
(θ) την επεξεργασία καταγγελιών πολιτών και αναφορών υπηρεσιών σε βάρος υπαλλήλων ή υπηρεσιών της Προεδρίας,
(ι) τη μέριμνα για τη γραμματειακή υποστήριξη των πειθαρχικών συμβουλίων,
(ια) τη μέριμνα για τη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων και εξουσίας υπογραφής σε ιεραρχικώς υφιστάμενα διοικητικά όργανα,
(ιβ) την εκκαθάριση των αρχείων των υπηρεσιών της Προεδρίας και
(ιγ) τον χειρισμό κάθε συναφούς θέματος.
- Στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοικητικών Διαδικασιών λειτουργεί Γραφείο Γραμματειακής Υποστήριξης της Προεδρίας με τις εξής αρμοδιότητες:
(α) Την τήρηση του γενικού πρωτοκόλλου και του αρχείου εγγράφων της Προεδρίας,
(β) την παραλαβή και διακίνηση της αλληλογραφίας,
(γ) την επικύρωση αντιγράφων εγγράφων και τη βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής,
(δ) την τήρηση ενιαίου αρχείου πληροφοριακού υλικού,
(ε) την οργάνωση, παρακολούθηση και επικαιροποίηση των αναγκαίων εφαρμογών για την ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων, με αντίστοιχη προετοιμασία του ανθρώπινου δυναμικού και
(στ) τον χειρισμό κάθε συναφούς θέματος.
- Το Τμήμα Προμηθειών έχει τις εξής αρμοδιότητες:
(α) Την κατάρτιση και υλοποίηση του προγράμματος προμηθειών, καθώς και τη διαχείριση των διαδικασιών για τη σύναψη και εκτέλεση συμβάσεων προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών της Προεδρίας,
(β) τη μέριμνα για τη διαχείριση και δημοσιότητα των διαδικασιών που αφορούν στη σύναψη και εκτέλεση συμβάσεων προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών, καθώς και την τήρηση σχετικού Μητρώου και
(γ) τον χειρισμό κάθε συναφούς θέματος.
Διεύθυνση Προϋπολογισμού, Οικονομικής Διαχείρισης και Μέριμνας
- Επιχειρησιακοί στόχοι της Διεύθυνσης είναι η αποτελεσματική κατάρτιση, εκτέλεση και παρακολούθηση του προϋπολογισμού (τακτικού και ΠΔΕ) και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής της Προεδρίας, η διασφάλιση της τήρησης των δημοσιονομικών αρχών και διαδικασιών, η αξιόπιστη παροχή δημοσιονομικών στοιχείων και πληροφοριών, καθώς και ο έλεγχος, η εκκαθάριση και εξόφληση των δαπανών της Προεδρίας.
- Η Διεύθυνση Προϋπολογισμού, Οικονομικής Διαχείρισης και Μέριμνας αποτελείται από τα εξής Τμήματα:
(α) Τμήμα Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών,
(β) Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης, Εκκαθάρισης Δαπανών και Μισθοδοσίας και
(γ) Τμήμα Μέριμνας.
- Το Τμήμα Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών έχει τις εξής αρμοδιότητες:
(α) Την κατάρτιση του ετήσιου τακτικού προϋπολογισμού της Προεδρίας και των προβλέψεων του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής και του ΠΔΕ, σύμφωνα με το ισχύον δημοσιονομικό πλαίσιο, βάσει της κείμενης νομοθεσίας και των εγκυκλίων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους,
(β) την παρακολούθηση της εκτέλεσης του ετήσιου προϋπολογισμού (τακτικού και ΠΔΕ), καθώς και την παρακολούθηση και έγκριση ανακατανομών πιστώσεων του προϋπολογισμού της Προεδρίας,
(γ) την κατάρτιση μηνιαίων προγραμμάτων εκτέλεσης του προϋπολογισμού (τακτικού και ΠΔΕ), τον καθορισμό τριμηνιαίων στόχων δαπανών, την παρακολούθηση της υλοποίησής τους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις κείμενες διατάξεις και την εισήγηση διορθωτικών προτάσεων σε περίπτωση απόκλισής τους,
(δ) τη σύνταξη, τον έλεγχο και την ανάρτηση όλων των απαραίτητων δημοσιονομικών αναφορών σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό και δημοσιονομικό πλαίσιο και
(ε) τον χειρισμό κάθε συναφούς θέματος.
- Το Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης, Εκκαθάρισης Δαπανών και Μισθοδοσίας έχει τις εξής αρμοδιότητες:
(α) Την εκτέλεση του προϋπολογισμού της Προεδρίας, καθώς και τη διαχείριση και αξιοποίηση των πόρων αυτής βάσει των γενικών κανόνων για τη δημοσιονομική διαχείριση,
(β) την κατάρτιση του σχεδίου απόφασης ανάληψης υποχρέωσης, την τήρηση του Μητρώου Δεσμεύσεων Τακτικού Προϋπολογισμού και ΠΔΕ, καθώς και την καταχώριση των αποφάσεων ανάληψης υποχρέωσης σε αυτό και τον έλεγχο τήρησης των περί ανάληψης υποχρεώσεων διατάξεων,
(γ) την έκδοση τίτλου για την πληρωμή των δαπανών, την έγκριση έκδοσης και τακτοποίησης των χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής, τις προπαρασκευαστικές ενέργειες για την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής για την αντιμετώπιση έκτακτων δαπανών και τον έλεγχο απόδοσης προς τακτοποίηση των ενταλμάτων,
(δ) τον έλεγχο και την εκκαθάριση πάσης φύσεως αποδοχών και αποζημιώσεων που καταβάλλονται από την Προεδρία,
(ε) τη διεκπεραίωση των διαδικασιών για την εκκαθάριση των δαπανών που προβλέπονται για τη μετακίνηση των υπαλλήλων της Προεδρίας και των προσώπων που μετακινούνται, με εντολή της, για υπηρεσιακούς λόγους,
(στ) τον ορισμό και έλεγχο των δημοσίων υπολόγων και διαχειριστών,
(ζ) τη συγκέντρωση, τον έλεγχο και την επεξεργασία των δικαιολογητικών πάσης φύσεως πληρωμών δαπανών,
(η) την εποπτεία των υπολόγων χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής,
(θ) τη διαχείριση των πάγιων προκαταβολών,
(ι) την καταχώριση των δαπανών της Προεδρίας στο πληροφοριακό της σύστημα και στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Δημοσιονομικής Πολιτικής και
(ια) τον χειρισμό κάθε συναφούς θέματος.
- Το Τμήμα Μέριμνας έχει τις εξής αρμοδιότητες:
(α) Την εξασφάλιση της προσβασιμότητας, καθαριότητας και φύλαξης των κτιρίων της Προεδρίας,
(β) την εξασφάλιση, κατανομή και διάθεση μεταφορικών μέσων στις υπηρεσίες της Προεδρίας, καθώς και τη φύλαξη, συντήρηση και επισκευή τους,
(γ) τον εφοδιασμό των υπηρεσιών της Προεδρίας με τα αναγκαία μέσα για την εκτέλεση του έργου τους, καθώς και τη διαφύλαξη αυτών,
(δ) την εκτέλεση των ενεργειών για τη μίσθωση χώρων και την κατανομή των προς στέγαση υπηρεσιών της Προεδρίας,
(ε) τη διασφάλιση της λειτουργίας των τεχνικών υποδομών και του κτιριακού εξοπλισμού της Προεδρίας, καθώς και τη λήψη μέτρων πυρασφάλειας,
(στ) την παρακολούθηση λειτουργίας των μέσων επικοινωνίας, καθώς και των δικτύων φωτισμού και ύδρευσης,
(ζ) τον προγραμματισμό και την εκτέλεση τεχνικών εργασιών συντήρησης και βελτίωσης των εγκαταστάσεων της Προεδρίας,
(η) την καταγραφή και διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων της Προεδρίας,
(θ) την παρακολούθηση και τον έλεγχο του μηχανογραφικού συστήματος αποθήκης της Προεδρίας, την τήρηση αποθηκών υλικών και σχετικών βιβλίων, καθώς και τη χορήγηση των υλικών στις υπηρεσίες της Προεδρίας,
(ι) την εισήγηση για την προμήθεια υλικού της Προεδρίας,
(ια) την καταχώριση των δαπανών της Προεδρίας στο πληροφοριακό της σύστημα,
(ιβ) τη φροντίδα της προετοιμασίας και εκτέλεσης πάσης φύσεως εκδηλώσεων της Προεδρίας και
(ιγ) τον χειρισμό κάθε συναφούς θέματος.
Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Υποστήριξης Πληροφοριακών Συστημάτων
Το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Υποστήριξης Πληροφοριακών Συστημάτων έχει τις εξής αρμοδιότητες:
(α) Τη διαχείριση υποδομών δικτύων, εφαρμογών επικοινωνίας και του αντίστοιχου τεχνικού εξοπλισμού της Προεδρίας,
(β) τον έλεγχο του υλικού και λογισμικού των συστημάτων και δικτύων της Προεδρίας,
(γ) τη διαχείριση των δικτύων της Προεδρίας και την εφαρμογή της πολιτικής ασφαλείας στη χρήση του,
(δ) τη εξυπηρετητών της Προεδρίας,
(ε) την εγκατάσταση και συντήρηση λειτουργικών συστημάτων εξυπηρετητών που στεγάζονται στην Προεδρία,
(στ) την τήρηση αντιγράφων ασφαλείας της κατάστασης των εξυπηρετητών, καθώς και των αρχείων των σκληρών δίσκων,
(ζ) τη μέριμνα για διαθεσιμότητα εφεδρικών εξυπηρετητών και την υλοποίηση σχεδίου θέσης τους σε παραγωγική λειτουργία, καθώς και την αποκατάσταση εξυπηρετητών που τίθενται εκτός λειτουργίας,
(η) την υποστήριξη υλικού προσωπικών υπολογιστών, περιφερειακών και δικτυακών εκτυπωτών,
(θ) την εγκατάσταση και υποστήριξη λειτουργικών συστημάτων και λογισμικού προσωπικών υπολογιστών χρηστών,
(ι) την εγκατάσταση και υποστήριξη δικτυακών δίσκων,
(ια) την τεχνική υποστήριξη χρηστών και
(ιβ) τον χειρισμό κάθε συναφούς θέματος.
Αυτοτελές Γραφείο Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων
- Το Αυτοτελές Γραφείο Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (Data Protection Officer-DPO), λειτουργεί σύμφωνα με τον ν. 4624/2019 (Α΄ 137) και έχει ως αρμοδιότητα την υποστήριξη του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) στην άσκηση των καθηκόντων του.
- Ο Υπεύθυνος Προστασίας Δεδομένων (DPO) εποπτεύει όλες τις πράξεις επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων και διασφαλίζει την προστασία προσωπικών δεδομένων εντός της Προεδρίας. Έχει, ιδίως, τις εξής αρμοδιότητες:
(α) Ενημερώνει και συμβουλεύει τον, κατά την έννοια των περ. 7 και 8 του άρθρου 4 του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (ΓΚΠΔ), υπεύθυνο επεξεργασίας ή τον εκτελούντα την επεξεργασία, αντίστοιχα και τους υπαλλήλους του Γραφείου που εκτελούν την επεξεργασία για τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τον ΓΚΠΔ και από άλλες διατάξεις της εθνικής ή της ενωσιακής νομοθεσίας σχετικά με την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα,
(β) παρακολουθεί τη συμμόρφωση με τον ΓΚΠΔ και με άλλες διατάξεις της εθνικής ή της ενωσιακής νομοθεσίας περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και με τις πολιτικές του υπεύθυνου επεξεργασίας ή του εκτελούντος την επεξεργασία σε σχέση με την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, συμπεριλαμβανομένων της ανάθεσης αρμοδιοτήτων, της ευαισθητοποίησης, της κατάρτισης των υπαλλήλων που συμμετέχουν στις πράξεις επεξεργασίας και της διενέργειας των σχετικών ελέγχων,
(γ) παρέχει συμβουλές για την εκτίμηση αντικτύπου σχετικά με την προστασία των δεδομένων και παρακολουθεί την υλοποίησή της σύμφωνα με το άρθρο 35 του ΓΚΠΔ,
(δ) αποτελεί το πρώτο σημείο επαφής για την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) και τα υποκείμενα των δεδομένων για ζητήματα που σχετίζονται με την επεξεργασία αυτών, περιλαμβανομένης της διενέργειας προηγούμενης διαβούλευσης, σύμφωνα με το άρθρο 36 του ΓΚΠΔ και για οποιοδήποτε άλλο θέμα και
(ε) συνεργάζεται με την ΑΠΔΠΧ.
- Ο Υπεύθυνος Προστασίας Δεδομένων (DΡΟ) διευκολύνει τη συμμόρφωση του υπεύθυνου επεξεργασίας και του εκτελούντος την επεξεργασία με τις διατάξεις του ΓΚΠΔ και της εθνικής νομοθεσίας σχετικά με την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, μεσολαβεί μεταξύ των διαφόρων ενδιαφερομένων, όπως της ΑΠΔΠΧ και των υποκειμένων των δεδομένων και λογοδοτεί απευθείας στον Γενικό Γραμματέα του Πρωθυπουργού, κατά την παρ. 3 του άρθρου 38 του ΓΚΠΔ. Ο Υπεύθυνος Προστασίας Δεδομένων έχει τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις που προβλέπονται από τον ΓΚΠΔ και την εθνική νομοθεσία σχετικά με την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται τα οριζόμενα στον ΓΚΠΔ και την εθνική νομοθεσία σχετικά με την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Αυτοτελές Τμήμα ΠΣΕΑ
Το Αυτοτελές Τμήμα ΠΣΕΑ έχει τις εξής αρμοδιότητες:
(α) Τον σχεδιασμό και τη δράση κατά τον πόλεμο ή σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης των υπηρεσιών της Προεδρίας, καθώς και τη ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος,
(β) τη μέριμνα για την παρακολούθηση και εφαρμογή των διατάξεων του Εθνικού Κανονισμού Ασφαλείας,
(γ) τη χορήγηση εξουσιοδοτήσεων χειρισμού διαβαθμισμένου υλικού,
(δ) τη διατύπωση εισηγήσεων για τη διαχείριση κρίσεων και την ασφαλή λειτουργία των εγκαταστάσεων της Προεδρίας,
(ε) την εκπαίδευση των υπαλλήλων της Προεδρίας σε θέματα πολιτικής σχεδίασης έκτακτης ανάγκης και
(στ) τον χειρισμό κάθε συναφούς θέματος.